Remek hír az autósoknak – napok kérdése és járható az M4-es új szakasza

2025. június 18. 07:22

Újabb 34 kilométerrel bővül a gyorsforgalmi út.

2025. június 18. 07:22
null

A Törökszentmiklós és Kisújszállás között épülő M4-es gyorsforgalmi út új nyomvonalán már a kopóréteg kivitelezésén dolgoznak. Emellett jelentős előrehaladás történt a műtárgyépítések terén is – írta meg az Infostart. Az új szakasz, valamint a korábbi főút négysávosításával készülő részek munkái is előrehaladott állapotban vannak. 

A beruházás összesen 34,29 kilométerrel bővíti az M4-es utat, amely eddig a fővárostól Törökszentmiklósig épült ki.

A kivitelezést a Duna Aszfalt Projekt Zrt. végzi. A projekt három ütemre osztható. Törökszentmiklós és Kisújszállás elkerülő útjai 8,1 és 8,7 kilométeres bővítést kapnak, míg a két település közötti szakasz egy 17,5 kilométeres új nyomvonalon valósul meg. Nicoara Miklós főépítésvezető tájékoztatása szerint a törökszentmiklósi elkerülő szakaszon már átterelték a forgalmat az újonnan épített bal pályára. Jelenleg a jobb pálya kivitelezése zajlik, a zajvédő falak már elkészültek.

A kopóréteg és a forgalomtechnikai elemek kiépítése júniusban befejeződik. Ezt követően a forgalom visszakerül a jobb pályára, így a bal pályán is elvégezhetők lesznek az utolsó munkálatok. Kiemelt részprojekt a törökszentmiklósi csomópont, ahol az aszfalt kötőréteg már elkészült. Jelenleg a rézsűk humuszolása, valamint a padkák és árkok kiépítése zajlik. A kopóréteg és a végleges forgalomtechnikai elemek szintén elkészülnek a hónap folyamán.

Előrehaladás az új nyomvonalon és a csomópontoknál

A törökszentmiklósi és kisújszállási elkerülők között húzódó 17 és fél kilométeres új nyomvonalon már befejeződtek az aszfalt kötőréteg építési munkái. Kivételt képeznek a meglévő közúti keresztezések, ahol a munkálatok a tavaszi áttereléseket követően folytatódnak.

A 4204-es közút szintén új nyomvonalra kerül. A főépítésvezető három csomópont előrehaladásáról is beszámolt. A surjányi pihenőhelyen a szegélyépítés és térkövezés kilencven százalékban elkészült. Május végén megkezdődött az aszfalt kopóréteg építése, amelyet a befejező munkarészek követnek. Az örményesi csomópontban a két körforgalom közötti szakaszon az aszfalt kopóréteg már elkészült. A forgalomtechnikai elemek kiépítése folyamatban van. A meglévő útcsatlakozásnál a CKT útalap építése zajlik.

Az Örményes és Fegyvernek közötti közút forgalmát várhatóan június végén terelik át a csomóponthoz kiépített új nyomvonalra. A kisújszállási elkerülőről szóló információk szerint a jobb pályán elkészült az aszfalt kopóréteg és a forgalomtechnikai elemek is. Az ideiglenes forgalomba helyezési eljárás már megkezdődött. 

Az átterelés várhatóan június hónapban megtörténik.

A csapadékvíz-elvezetés szintén előrehaladott állapotban van. Elkészültek a főpálya és a keresztező utak átereszei, a hossz-szivárgók és keresztcsatornák. A közműépítés is jelentős előrehaladást mutat. Elkészült a gázvezeték kiváltása, és megvalósult az ivóvíz- és szennyvízhálózat, valamint a villamosenergia-alépítmények kivitelezése is. A törökszentmiklósi csomópont közvilágítása, valamint a kisújszállási komplex pihenő bal oldalán a térvilágítás szintén elkészült.

Fontos mérföldkő, hogy az örményesi és kisújszállási csomópont hídjai is elkészültek. A műszaki átadások ezekben az esetekben júniusban megkezdődhetnek. A beruházás egyik leglátványosabb eleme a Nagykunsági-főcsatorna felett átívelő híd, amelynek felszerkezetén már a szegélyek épülnek. Május végére a híd elérte a nyolcvanöt százalékos készültségi szintet. A szigetelési és befejező munkák folytatódnak, miközben a mederrendezési és partvédelmi munkák befejeződtek. A Kisújszállást Kál-Kápolnával összekötő vasútvonal felett átívelő híd kivitelezése is befejeződött, rész műszaki átadása folyamatban van. 

A nyár folyamán megújul a meglévő, bal pályán fekvő híd kopórétege és több hídtartozéka is. Ugyanilyen szakaszban tart a Budapest és Debrecen közötti századik vasútvonal fölött épülő híd is. Ennél a szerkezetnél is zajlik a rész műszaki átadása, a bal pálya pályaszerkezete szintén megújul. Mindkét vasúti műtárgyra történő forgalomáthelyezés júniusban történik meg, összehangolva a kisújszállási elkerülő jobb pályájának forgalomba helyezésével.

Nyitókép: Ed Jones/AFP

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
chief Bromden
2025. június 18. 08:21
A G nap nélkül már a kopóréteget cserélnék.
crydog
2025. június 18. 08:15
Ja, csak ne az ótvar tolvaj strabag-nak adják a megbízást, mint az M30 -as Szikszói szakaszánál ahol az átadás után három évvel az egész pályaszakasz elcsúszott mindenestől..nem tudom ki volt az a nagytudású mérnök aki átvette, de tuti borítékkal a zsebében távozott.. mi meg mehettünk vissza a föútra a dög kamionok közé..ja, és a pályadíjat ugyanannyiért volt pofájuk beszedni..
kakukk_madar
2025. június 18. 07:52
"Lopik az Óbán", M4 új szakaszát is ellopta. Alagútat csináltatott az Alföldre. Ja, ezeket mintha a poloskapeti körül dongó régi elvtársak csinálták volna...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!